۱۵ نکته برای امنیت در رسانه‌های اجتماعی
دانلود نرم افزار رایگان

۱. تصور کنید که هر لحظه می‌توانید یک طعمه باشید. روزی نمی‌گذرد که در مورد هک جدید نشنیده باشیم. با ۵۵۰۰۰ بدافزار جدید در روز، امنیت هیچگاه وقت استراحت نخواهد داشت.

 

۲. پیش از آنکه چیزی را پست کنید، فکر کنید. به روزرسانی Status، عکس‌ها، و کامنت ها می‌توانند جزییات‌ بیشتری از آنچه که می‌خواهید در دسترس عموم بگذارند. می‌توانید احساس سیاستمداری را که در تلاش است تا خود را معرفی کند، کنار بگذارید.

 

۳. از نظرسنجی‌هایی مانند «۲۵ چیز فوق‌العاده درباره شما» نتیجه خوبی به دست نخواهد آمد. از پاسخگویی عمومی به پرسشنامه‌هایی با جزییاتی مانند نام دقیق اجتناب ورزید، چرا که این نوع اطلاعات ممکن است توسط موسسات مالی برای رسیدگی به هویت شما استفاده شوند.

 

۴. چندین بار درباره برنامه‌های تحت وب که درخواست دسترسی به داده‌های شما (مانند عکس) را دارند، فکر کنید. امکان دارد که به گروهی ناشناخته اجازه ارسال ایمیل، ارسال پست به صفحه شخصی‌ و دسترسی به اطلاعات‌تان را در هر زمانی داده باشید.

 

۵. بر روی پیوندهای کوتاه شده که نمی‌دانید مقصد آن کجاست کلیک نکنید. تبهکاران اینترنتی اغلب پیوندهای دروغین ارسال می‌کنند با این ادعا که این پیوندها می‌توانند افرادی که از حساب کاربری‌تان دیدن کرده‌اند را به شما نشان دهند. پیوندهای نامعلوم را در ستون راست وب‌سایت Siteadvisor.com داخل باکس View a Site Report می‌توانید بررسی کنید.

 

۶. مراقب عناوین این چنینی، “LOL! Look at the video I found of you!” (خیلی جالب، ویدیویی که از شما پیدا کرده ام را ببینید) باشید، زمانیکه بر روی پیوند کلیک می‌کنید، پیغامی دریافت می‌دارید که می‌گوید برای دیدن کلیپ بایستی پخش کننده تصویری خود را ارتقا دهید، اما زمانی که برای دانلود آن تلاش می‌کنید، به جای پخش کننده تصویری، صفحه دروغین بدافزاری را که قصد ردگیری و سرقت داده‌های شما را دارد، نصب خواهید کرد.

 

۷. به هرچیزی که به نظر غیرمعمول می رسد یا احساس می‌کنید غیرعادی است مشکوک باشید. اگر یکی از دوستان‌تان عنوانی مانند «ما در کلمبیا گیر افتادیم و به پول نیاز داریم» ارسال داشت، آگاه باشید که‌ بیشتر پستی جعلی به نظر می‌رسد.

 

۸. از تنظیمات حریم خصوصی خود آگاه باشید. گزینه‌های با امنیت بیشتر را انتخاب کرده و هر چند وقت یک بار تغییراتی که می‌تواند پروفایل شما را در دسترس عموم قرار دهد، بررسی کنید.

 

۹. نرم افزارهای مبتنی بر موقعیت جغرافیایی مانند Foursquare، مکان دقیق شما را برای دیگران نمایان می‌کند. همین موضوع به تبهکاران اجازه می‌دهد تا دریابند که شما در خانه نیستید، بنابراین در انتشار این اطلاعات تجدید نظر کنید.

 

۱۰. از یک مرورگر آپدیت شده استفاده کنید. مرورگرهای تاریخ گذشته، ایرادات امنیتی بیشتری دارند.

 

۱۱. از رمزعبور و نام کاربری منحصر به فرد برای هر وب‌سایت استفاده نمایید. من طرفدار نرم افزارهای مدیریت رمزعبور هستم که می‌توانند رمزهای عبور امن را برای شما ایجاد و ذخیره نمایند.

 

۱۲. آدرس وب‌سایت را بررسی کنید تا اطمینان یابید که به وب‌سایتِ درست متصل شده‌اید. بنابراین اگر از صفحه‌ای در فیس‌بوک دیدن می‌کنید، به دنبال آدرس www.facebook.com در نوار آدرس باشید.

 

۱۳. مراقب هر پیغام، پست، یا پیوند مشکوکی در فیس‌بوک باشید. اغلب آنها درخواست اطلاعات حساب کاربری بیشتری از شما می کنند.

 

۱۴. اطمینان حاصل کنید که نرم افزار امنیتی شما به روز بوده و شامل ضدویروس، ضداسپم، ضد جاسوس افزار، یک دیواره آتش، و یک راهنمای ایمنی وب‌سایت (antivirus, anti-spyware, anti-spam, irewall, website safety advisor) باشد.

 

۱۵. به فکر خدمات محافظت در برابر سرقت هویت باشید. صرف نظر از اینکه چه اندازه شما مراقب هستید یا از هر سیستم امنیتی استفاده ‌می‌کنید، همواره شانس اینکه به طریقی هویت شما به خطر بیافتد، وجود دارد. شایسته است که یک سرویس محافظت در برابر سرقت هویتِ مناسب مراقب شما باشد.

 

مطالب مرتبط:

۹ تنظیم امنیتی که هر کاربر فیس بوک باید بداند 

افزایش امنیت فیس بوک با تایید ورود اس ام اسی (با پشتیبانی از شبکه موبایل ایران) 

۱۰ نکته مهم برای افزایش امنیت حریم شخصی در فیس بوک 

چگونه برای همیشه از شر اپلیکیشن های فیس بوک راحت شویم؟ 

چگونه قابلیت Places فیس بوک را خاموش کنیم؟ 

دزدی با استفاده از کنترل آپدیت های Status فیس بوک 

راهنمای تنظیمات حفاظت از حریم شخصی در گوگل پلاس - بخش اول

حفظ امنیت تویتر 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط Amir
آخرین مطالب